Dag 09 - Min tro

Jag har ingen speciell tro. Jag kan inte säga att jag är kristen för jag tror inte på gud, men min familj är typ kristna.
Men jag har inge problem med folk som tror på sånt. Jag tycker det är bara fint. Och jag skulle också vilja ha något att tro på, någon att skylla på när livet är som värst, och någon att tacka när livet är som bäst.

Dock så även om jag inte tror¨på någon gud, så har jag ju tankar om vad som händer när man dör. Jag tror att man startar ett nytt liv, på samma jord. Du vet inte att du har levt en gång i tiden, men det är du.


Om jag ska vara helt ärlig så är jag rädd för gud. Om det nu finns en gud. Asså att det finns kanske någon där uppe som dömmer dig och som ser allt du gör. Någon som bestämmer vad du ska göra. Det får mig att känna mig liten, och nästan som en docka.

Så ja, jag tror inte på något men jag har mina tankar om det.


Har ni någon tro? Isåfall, vad tror ni på??

Kommentarer
Postat av: lollo

du får det att låta som vår familj är troende?

2011-01-12 @ 14:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0