Fobier

Tja alla! Tänkte berätta lite om det här konstiga som heter Fobier.

Själv har jag 17 fobier. Det är gaaaanska mycket eller hur? Dock är de flesta mest rädslor.
Men dom som verkligen är fobier är: Ensamhet och saker som går egenom hud, som typ nålar och sånt.

Tänkte berätta lite om dom,bara för att jag är så snäll^^

Ensamhet: Min fobi mot ensamhet är hemsk. Jag är inte rädd för att vara hemma själv osv. Men att ingen älskar mig skrämmer mig sjukt mycket.Och att kanske veta att när jag kommer hem finns ingen där.Att man aldrig kommer ha någon och ingen tycker om dig. Jag får panik och kan börja gråta när jag tänker på det här. Fobin har fått mig att göra saker jag ångar grymt mycket. Och det kan få mig ta spontana beslut, i oron över att om jag inte gör det, då lämnar hon/han mig.
Denna är nog den jobbigaste fobin/rädslan jag har...

Saker som går egenom hud:  När vassa saker går egenom huden börjar jag darra och blir yr. Det kan vara allt från ett paperjack till en kniv huggen i ditt bröst. Allt som går egenom hud äcklar mig enormt.
Denna rädsla och fobi är verkligen jobbig att ha när man ska ta sprutor! Det är hemskt verkligen!! Jag har dock en enkel taktik som brukar hjälpa mig och jag har inte svimmat en endaste gång pga nålar och sånt!



Kommentarer
Postat av: Hannah

Du kan skratta dig lycklig att du inte svimmar av saker som går igenom hud!

2011-01-07 @ 17:50:29
URL: http://hannahsuniversum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0