Folk som dömmer

Jag är jätte rädd för att folk ska dömma mig för det jag har gjort. Jag menar, såklart du dömmer lite om du får reda på att en 13 årig tjej har ljugit om sin ålder i 7 månader? Visserligen tycker många inte att det är en någon big deal. Men det är mer än bara att jag ljög. Och jag är verkligen livsrädd att så fort jag berättar om vad jag har gjort för någon så kommer dom dömma mig, och sedan glömma mig.
Ingen har riktigt dömt mig för vad jag har gjort och det är skönt. Jag har nog inget att vara rädd för egentligen men ibland så finns rädslan där ändå, och det gör ont.



Jag hatar folk som dömmer en för vad dom har gjort en gång i tiden. Det är deras fel att dom gjorde det, men kom igen, betyder det verkligen att dom kommer göra det igen? Tror ni att bara för att ni dömmer så lär dom sig en läxa? Det är ju inte rätt!

En till sak som jag är sjukt trött på, det är folk med föredomar. Och ja, jag är nog en av dom för jag kallar folk för fjortisar. Och jag lovar, jag vill inte tänka så alls. Jag menar, man får ju se ut som hur man vill. Det finns kanske en orsak till varför man klär sig och beter sig på ett visst sätt. Men, som vissa ''fjortisar'' kan vara, man behöver inte vara bitchig och så jävla dryg för det. Kanske därför folk kallar er för fjortisar?? Inte för hur ni klär er.
Men sen så är det nog så livet är bland ungdomar. Föredomar, emo fjortis osv, det är vardagen. Det finns inga ''normala'' människor längre. Och jag vet inte hur man skulle kunna ta bort det, för det är ju hemskt, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0