Sluta - En dikt av mig

Slå mig gul och blå
Slå mig tills jag kan inte gå
Säg dom orden
Och få mig minst på jorden
Skratta bakom min rygg
Och låt mig inte känna mig trygg
Starta fula rykten
Och få mig att påbörja flykten
Gör mig svag
Men snart en dag
Ska jag resa mig igen
Och visa er en vän
Jag vet vad ni gömmer
Och jag vet vad ni glömmer
Ni har den så djupt in
Så ni knappast tror den är din
Det är smärtan jag talar om
Den som kryper upp bakom
Ni får mig känna mig så här
För ni inte har någon kär
Ni är så gröna
Och börjar tro livet är en skröna
Men jag ska hjälpa er dit
Även om det kommer ta en bit
Jag ska visa er en väg
Det är vår nya resväg
Jag ska visa er att ni inte är ensam
Det finns någon gemensam
Den smärta ni känner
Det är ord ni bränner
Så sluta upp och kom
Så ska jag visa er livet om


Kommentarer
Postat av: cassandraskoglund

fin dikt!

varför inga bilder?

2011-01-06 @ 18:07:49
URL: http://cassandraskoglund.blogg.se/
Postat av: Anonym

hittade en sak man kan ändra!! men annars så var dikten jättefin :D

2011-01-06 @ 21:20:05
Postat av: Hannah

gråter

2011-01-06 @ 21:44:22
URL: http://hannahsuniversum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0